Dane techniczne

Cztery osobowości, jedna maszyna.
Nowa Multistrada 1200 ma za sobą nie tylko facelifting, gdzie zrezygnowano z dzioba, który teraz jest integralną częścią przedniej owiewki, ale również poważną modernizację. Silnik to rewolucyjna jednostka zwana Testastretta DVT, która wciąż ma 2 cylindry oraz 1198,4 ccm pojemności, ale nowością jest tu układ zmiennych faz rozrządu Ducati Variable Timing. Osiągi Multistrady to 160 KM (+10 KM) mocy oraz 136 Nm (+11,5 Nm) momentu obrotowego, natomiast spalanie spadło o 8%. Jednostka jest nie tylko mocna, ale i elastyczna: od 3500 obr/min jest już 80 Nm, a w zakresie 5750-9500 obr. utrzymuje się wartość powyżej 100Nm (max przy 7500 obr.). Rama nowej Multistrady 1200 również nie pozostała bez zmian – usztywniono ją, co może okazać się bardzo znaczące w terenie, a geometria została dopasowana tak, żeby zapewnić stabilność przy dużych prędkościach oraz jak największą zwrotność w mieście. Przy okazji popracowano nad ergonomią – siedzenie jest węższe z przodu, a pasażer siedzi niżej i ma wygodniejsze uchwyty. Ustawienie wysokości szyby jest łatwiejsze i odbywa się za pomocą jednej ręki. Poprawiono też ergonomię jazdy stojąc, aby było łatwiej w offroadzie. Prześwit zwiększono o 20 mm do poziomu 180 mm. Jednak najważniejsza jest tutaj elektronika! Na pokład trafił ten sam zaawansowany system, który znajdziemy w 1299 Panigale 2015 (oraz YZF-R1 2015). Jest ultra czuły system IMU, który na stałe współpracuje ze wszystkimi pozostałymi systemami: ABS tzw. zakrętowy, z funkcją redukcji uniesienia tylnego koła; doświetlanie zakrętów (wszystkie reflektory są LEDowe); elektroniczny tempomat; kontrola wheelie; kontrola trakcji; a do tego pół-aktywne zawieszenie Ducati Skyhook Suspension (tylko w wersji S). Oczywiście wszystko jest zintegrowane z 4 trybami jazdy. O przepustnicy ride-by-wire chyba nie musimy wspominać. Multistrada 1200 S ma też wypasiony, 5-calowy wyświetlacz oraz potrafi połączyć się ze smartfonem za pomocą Bluetooth. Z poziomu ekranu w motocyklu można obsługiwać podstawowe funkcje, jak rozmowy, powiadomienia o SMSach, czy sterowanie muzyką. Z kolei z telefonu można edytować ustawienia motocykla, a ponadto dzielić się wrażeniami z jazdy na ducati.com oraz portalach społecznościowych.

W ofercie obecna jest również Multistrada 1200 S D|air, która powstała przy współpracy z Dainese. Motocykl łączy się bezprzewodowo z odzieżą Dainese wyposażoną w poduszki powietrzne i w razie wykrycia wypadku (oczywiście za pomocą wypasionej elektroniki IMU), w czasie zaledwie 45 milisekund napełnia poduszki kierowcy i pasażera. System jest certyfikowany przez niemiecki TÜV SÜD.
Przy zredagowaniu opisu korzystaliśmy z artykułu w Motormanii.

Cechy charakterystyczne:

- 4 tryby jazdy (Sport, Touring, Urban, Enduro)
- Pakiet Bezpieczeństwa Ducati (Bosch 3-st. ABS + 8-st. kontrola trakcji DTC)
- Ride by Wire
- Ducati Wheelie Control
- System bezkluczykowy (Hands-free)
- Panel wskaźników LCD
- Tempomat (ECC)
- Podświetlane przełączniki na kierownicy.
- Regulowana wysokość siedzenia

Cena: 77 900 PLN
Cena + Tourung Pack: 80 400 PLN