Dane techniczne

This is X
XDiavel stanowi połączenie dwóch światów: idealnego cruisera na długie i odprężające przejażdżki w charakterystycznym włoskim stylu oraz bardzo wysokiej wydajności wynikającej z zaawansowania technicznego. Jego piękne, muskularne ciało naszpikowane nowoczesnymi systemami jest bardzo sexy. Ekstremalny w proporcjach, XDiavel został celowo zaprojektowany "element po elemencie". Krótka i nowoczesna rama jest natychmiast rozpoznawalna jako klasyczna krata Ducati. Stalowy zbiornik paliwa pochodzi ze świata Easy Riders, ale ma w sobie kod DNA Monstera i Diavela. Przednie światła wzbogacone o światła do jazdy dziennej, to bardzo nowoczesna reinterpretacja klasycznych reflektorów z nakedów Ducati. To właśnie oko, ale też ogon, tłumik i siodło sprawia, że motocykl jest natychmiast rozpoznawalny. 

XDiavel łączy wyjątkową stylistykę i charakter cruisera z niesamowitymi osiągami oraz ergonomią. Jest zbiorem najlepszych doświadczeń włoskiego wzornictwa, kultury cruisera oraz komfortu jazdy ze sportową duszą Ducati. Główną rolę w XDiavelu odgrywa kolor czarny, którego symboliczne znaczenie, od dawna wykorzystywane jest jako przeciwstawne połówki w odniesieniu do osobowości, tajemnicy, siły i elegancji.

5000, 60, 40. Trzy numery, które podsumowują koncepcję XDiavela. 5000 to liczba obrotów, przy której silnik dostarcza maksymalny moment obrotowy; 60 to ilość możliwych konfiguracji pozycji kierowcy dla uzyskania optymalnej ergonomii; 40 stopni to maksymalny kąt pochylenia motocykla w zakręcie. Piękny, mocny, wyrafinowany. XDiavel wyposażony został w najnowszej generacji silnik Testastretta DVT 1262. Zwiększona pojemność i zastosowanie systemu DVT (Desmodromic Variable Timing – zmienna fazy rozrządu), pozwala na niezwykle dużą, ale również płynną, dystrybucję momentu obrotowego nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. A przy pełnym otwarciu przepustnicy, zapewnia zapierające dech w piersiach sportowe osiągi.

XDiavel jest pierwszym Ducati, w którym do napędu tylnego koła wykorzystano pas napędowy. System został opracowany specjalnie dla XDiavela, aby zapewnić niezawodną i bezpieczną transmisję mocy. Korzyścią z zastosowania pasa są cisza, czystość i ograniczona do minimum obsługa, a jednocześnie płynne reakcje na ruchy rollgazu, co doskonale pasuje do charakteru cruisera. Ducati XDiavel wykorzystuje najnowocześniejszą elektronikę i rozwiązania techniczne z najwyższej półki. „Cornering ABS” – ABS działający dający sobie radę także w czasie hamownia w zakręcie, „Ducati Traction Control” – kontrola trakcji, „Riding Modes” – tryby jazdy, „Cruise Control” – tempomat, „Hands Free” – bezkluczykowa stacyjka, „TFT Dashboard” – kolorowy, ciekłokrystaliczny zestaw wskaźników, a także elektryczną blokadą kierownicy oraz czerwono podświetlane przełączniki.

Charakter XDiavela doskonale uzupełnia Ducati Power Launch (DPL). System ten jest w stanie zapewnić bezpieczny i szybki start dzięki IMU, który kontroluje przyśpieszenie i ingerencję DTC w zależności od wybranego ustawienia. DPL jest aktywowany przez naciśnięcie dedykowanego przycisku. Po aktywacji można wybrać poziom ingerencji, wyciągnąć sprzęgło, załączyć pierwszy bieg i odkręcić rolgaz do końca. W tym momencie, zwalniając stopniowo sprzęgło, można delektować się rakietowym startem spod świateł.

Cena: 94 300 PLN
Cena 2016: 87 600 PLN